nedeľa 25. mája 2014

Ako som zbieral cestný lišaj alebo obrovská medailová žatva CK MŠK na víkendovej dvojdňovke v Sabinove.


Po preložení termínu prvého preteku Východ Road Ligy  /VRL/ v Gemerskej Polome pre veternú kalamitu na august, sme sa tešili na v poradí druhé v Sabinove. Organizátor Stano, momentálne člen nášho klubu, má rád všetko trošku komplikovanejšie, asi aby sme si to dlhšie zapamätali..... :-)))

Teraz trošku konkrétnejšie. Jazdili sa dve súťaže, a to VRL a Masters. V sobotu štartovali kategórie od 50 rokov a viac spolu aj so ženami o desať tridsať hod, ostatne kategórie o trinásť tridsať, pričom registrácia bola do deväť štyridsať pät.

Mysleli sme si, ze nám /ck mšk/ to nerobí žiadny problém, veď ráno štartujeme piati, a zaprezentujeme aj ďalších piatich. Tak sa aj stalo, ale mi ranné kategórie, sme ešte boli na trati, keď po obedňajšie kategórie sa pripravovali na štart, a štartovné čísla zamknuté v aute....

Našťastie zadné dvere Seat Inca neboli zamknuté,tak bleskurýchla demontáž nosiča bicyklov, a čísla boli na dresoch. Pre tých, ktorí štartovali len poobede, to znamenalo celodenný výlet.

Pri rozjazdení, dvadsať minút pred štartom praskla špica  Hanke na zadnom kolese a rozcentrovaný ráfik sa už nevošiel medzi brzdové čeluste, rýchla porada a reakcia, nájdenie predajne bicyklov na druhej strane námestia, okamžitá oprava kolesa a návrat na štart v posledných sekundách, keď už komisárka pretekov čítala zoznam štartujúcich.

Po odštartovaní nás sprievodné vozidlo odprevádzalo na pätnásť kilometrov vzdialený okruh, ktorého dĺžka jedenásť kilometrov sme absolvovali buď šesť alebo štyrikrát podľa kategórie. Okruh bol členitý, vedený úzkymi cestami, žiaľ s nekvalitným povrchom. Po prejdení cieľovej čiary, sprievodne vozidlo nás opustilo a vošli sme do prvého kola, a začalo sa to pomaly trhať.

Dody ostal vpredu, ja som prvý okruh absolvoval so Zuzanou z SL, a jedným Levičanom. Levičan nasadil vysoké tempo so snahou dobehnúť pakel, čo je samozrejme skoro nemožné, alebo len veľmi málo sa to podarí. Zuzana mu stíhala striedať/ aj v SĽ je kvalitná základňa / a ja som bol rád, že sa veziem, /bolo to na mojej tepovej maximálke/.

V druhom kole okolo nás prefrčal člen kontinentálneho CK BB, a Zuzana s levičanom mu chytili háka, ostal som sám a pokračoval už miernejším tempom.  Asi po dvoch kilometroch v kopci som dobehol ,, môjho levičana", ale už nebol sám, ale aj s ďalším kolegom. Ten hák ho dostatočne vyšťavil, v kopcoch už začal zaostávať, ale snažil sa to vynahradiť v zjazdoch.

V treťom kole v severovýchodnej časti okruhu začalo pršať. Zima nebola, jazdilo sa dobre. Štvrté kolo stále dážď v tej časti, levičan v zjazde v ľavotočivej zatáčke dostal šmyk, nezvládol ho, a začal padať a šmýkať na pravú stranu, rovno do mojej stopy,začal som brzdiť, ale už sa rýchlo blížili zvodidlá, tak som zablokoval koleso a padol na ľavý bok.

Cestný lišaj na ľavom boku a lakti, roztrhané fungel nové teamové nohavice / neboli to jednorázovky :-))))/ a zlomený kufor na tretre.

Levičan sa necítil v poriadku, a tak som pokračoval k prvému organizátorovi a ohlásil pád  a potrebu sanitky. V priestore cieľa som odovzdal štartovné číslo, a oznámil môj  koniec  v týchto pretekoch.
Časy mojich jednotlivých kôl 1/ 22min, 2/ 23,20min 3/ 23,30min a 4/27min to už so zastávkou po páde.

V Sabinove na námestí je príjemná cukráreň s milou obsluhou, kde som si umyl odreniny a dal si trojitú výbornú zmrzlinu, /za deväťdesiat centov parádna porcia/. Pozrel oneskorený štart poobedňajších kategórii. To už tu boli aj Janka s druhým VRL, a Hanka s tretím VRL miestom,
a Joži samozrejme / až také samozrejme to zas tak samozrejme nie je :-)))))/ s tretím VRL miestom!!!!

Poobede štartovali Zdeno, Jano, Igor, Vlado a Tibor, ktorý vo svojej kategórii ,,mladých rýchlikov" na stokilometrovej trati, dosiahol neuveritelný uspech a to druhé miesto!!!!

Vlado cavendisch, krásne tretie v osemdesiatštyri kilometrovej v skupine Masters v kategórii nad štyridsať rokov!!!!

V nedeľu preteky pokračovali krátkou etapou do vrchu Búče, posledných dvetisíc metrov dvadsaťtri  percentné stúpanie.

Aj tu cavendiš dosiahol vynikajúce tretie miesto, a tým pádom aj celkové tretie miesto vo svojej kategórii v etapovom preteku !!!!!

Janka dosiahla prvé miesto  vo svojej kategórii v etapovom preteku masters!!!!
Dody sa umiestnil na ôsmom mieste  vo svojej kategórii v etapovom preteku masters.

Autor: Luboš

1 komentár:

  1. pekny clanok...vdaka..pozeram ze powermetre a trening s nimi este doma nieje taky rozsireny ale...je to v cene alebo v myslienke kadencia tep staci? ja zijem v californii a trenujem tu a powermeter ma skoro kazdy amatersky pretekar....velmi to pomaha

    OdpovedaťOdstrániť